Rok akademicki 2020/2021
Na podstawie art. 23 ust.1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (t.j. DZ.U. z 2020 r., poz. 85 ze zm.) w zw. z § 6 ust. 1 Statutu Uniwersytetu Zielonogórskiego oraz §5 ust. 2 Uczelnianego Systemu Zapewnienia Jakości Kształcenia Rektor w Zarządzeniu nr 195 z dnia 14 października 2020 r. powołał Wydziałowe Rady Programowe w składzie:
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku politologia
- dr Piotr Pochyły, przewodniczący
- dr Anna Ratke-Majewska
- dr Adam Ilciów
- dr hab. Łukasz Młyńczyk, prof.UZ
- Mariusz Kwitowski – przedstawiciel studentów
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku psychologia
- dr hab. Iwona Grzegorzewska, prof. UZ – przewodnicząca
- dr hab. Tatiana Ronginska, prof. UZ
- dr hab. Zdzisława Janiszewska-Nieścioruk, prof. UZ
- dr hab. Adrianna Grabizna, prof. UZ
- dr hab. Alicja Kuczyńska, prof. UZ
- dr hab. Ludwika Wojciechowska, prof. UZ
- dr hab. Bożena Janda-Dębek, prof. UZ
- dr Anna Góralewska-Słońska
- dr Lukasz Wojciechowski
- Dobrochna Łacwik – przedstawicielka studentów
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunku socjologia
- dr hab. Beata Trzop, prof. UZ – przewodnicząca
- dr Tomasz Kołodziej
- dr Izabela Kaźmierczak-Kałużna
- Wiktoria Słonecka – przedstawicielka studentów
Wydziałowa Rada Programowa dla kierunków pedagogika, arteterapia, praca socjalna, edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, pedagogika specjalna
- dr hab. Sylwia Słowińska, prof. UZ
- dr hab. Grażyna Gajewska, prof. UZ
- dr hab. Barbara Toroń-Fórmanek, prof. UZ
- dr hab. Małgorzata Czerwińska, prof. UZ
- dr Anita Famuła-Jurczak
- dr Anna Korlak-Łukasiewicz
- dr Iwona Kopaczyńska
- dr Tomasz Fetzki
- dr Elżbieta Lipowicz
- Natalia Nawojska – przedstawicielka studentów
- Paulina Łopacz – przedstawicielka studentów
- Natalia Stępińska – przedstawicielka studentów
Zadania Wydziałowej Rady Programowej
Do zadań Wydziałowej Rady Programowej należy monitorowanie procesu kształcenia na kierunku/kierunkach studiów, dla których został on powołany, w tym:
- okresowa ocena programu studiów dotycząca w szczególności:
- zgodności programu studiów z wymaganiami prawa (w tym standardami kształcenia dla kierunków, które są nimi objęte i przepisami branżowymi) oraz wewnątrzuczelnianymi wytycznymi;
- zgodności efektów uczenia się sformułowanych dla przedmiotów z efektami kierunkowymi;
- aktualności i zgodności treści kształcenia z efektami uczenia się;
- adekwatności stosowanych metod dydaktycznych i metod weryfikacji do założonych dla poszczególnych przedmiotów efektów uczenia się;
- jasności przyjętych kryteriów oceniania;
- procesu dyplomowania w zakresie zgodności problematyki prac dyplomowych z efektami uczenia się i dyscyplinami naukowymi, do których został przyporządkowany kierunek, zasadności ocen i stawianych wymagań w powiązaniu z poziomem studiów, problematyki egzaminu dyplomowego
- okresowy przegląd obsady zajęć oraz składów komisji egzaminacyjnych procesie dyplomowania
- okresowy przegląd umiędzynarodowienia kierunku, w tym zakresu współpracy międzynarodowej;
- okresowy przegląd współpracy z otoczeniem społeczno-gospodarczym, pod kątem potrzeb wynikających z programu studiów, w tym prawidłowości doboru miejsc praktyk;
- okresowy przegląd publicznego dostępu do informacji w odniesieniu do programu studiów i jego realizacji.